Sognehus

Lige overfor kirken ligger sognehuset, der er indrettet i byens gamle biograf.
Efter en omfattende renovering lejede Faxe Kirke den gamle bygning i begyndelsen af 2010.

I 2014 har Faxe Menighedsråd købt hele ejendommen, som foruden sognehuset også omfatter 5 lejemål, som alle er udlejet.

I Udstillingen på hjørnet af Rønnedevej og Ny Strandvej kan man følge med i, hvad der sker i og omkring Faxe kirke og Sognehus.

Sognehusets adresse er Præstøvej 1 A.

Husorden
Når huset benyttes, skal der være en ansvarlig voksen person til stede.
Anviste vejledninger skal følges ved benyttelse af sognehuset.

Arrangørerne har ansvar for oprydning inkl. Aftørring af borde, fejning af gulve samt affaldstømning.

Brugere af sognehuset skal efterlade det i samme stand, som ved modtagelsen

Al benyttelse af udstyr til undervisning, køkken, service, kaffemaskine, mikroovn, ovn og opvaskemaskine sker på brugerens eget ansvar.

Anvendelse
Køkkenet er ikke egnet til decideret madlavning, hverken hvad angår faciliteter eller udstyr.

Salen er beregnet til max. 100 personer.

Menighedsrådet kan i givet fald kræve betaling/erstatning for skader på bygning og inventar.

Lokalereservation og nærmere oplysninger om Sognehuset skal ske til:
Faxe kirkekontor

Styrelse
Menighedsrådet forbeholder sig ret til at aflyse reservationer i ekstraordinære situationer.