Frivillig ved Faxe Kirke

Vi har for længst passeret de første år med vores frivillig gruppe. Det er stadig et spændende projekt, og vi er en gruppe, som virkelig gør en forskel og hygger os samtidigt.

I efteråret 2020, mens hele DK stod standby i forbindelse med COVID-19, arbejdede de frivillige seriøst på at skaffe midler til årets julehjælp i Faxe Sogn. Det lykkedes med stor succes - der blev både stablet en velbesøgt Julebasar og en Julekoncert på benene. Alt blev arrangeret og udført af de frivillige.

Julebasaren er blevet en tradition. Vi finder på nye ting hele tiden; sidste år udvidede vi med en julecafé, hvor vi bl.a. serverede hjemmelavede æbleskiver. Vi glæder os til endnu en gang at byde jer indenfor i november måned.

Vi giver en hånd, hvor der ellers er brug for det – om det er fastelavn, høst eller banko, så er vi klar.

Vi glæder os til hen over sommeren at prøve endnu flere tiltag af, bl.a. vil vi forsøge at holde kirken åben for besøgende og turister om lørdagen, når vi ikke har handlinger i kirken. Man kan se i udhængsskabet ved hovedporten, hvornår kirken er lørdagsåben.

Vi håber at flere får lyst til at være med.

Velkommen til.