Kirkegården

Kirkegården ligger midt i Faxe by på højeste punkt, som de fleste kirker gør.

Kirkegården er opdelt i flere afdelinger med kiste- og urnegravsteder.

Afdelingernes betegnelser er E-F-G-H og så G-J-K der er fællesgrave.

Det sidste nye anlæg er vores Paradishave, som er et fællesareal til urner. Beplantningen her er Paradistræer og diverse stauder omkring gravstenen.

Omkring kirken, på noget af den gamle kirkegård, er det besluttet for mange år siden, at den skal have parklignende udseende. Det vil sige, at når et gravsted nedlægges bliver det sået til med græs, og nogle enkelte træer/store buske, såvel løvfaldende som stedsegrønne, bevares som solitære planter.

Selve kirkegården er udvidet af flere omgange, i takt med væksten og befolkningstallet i sognet.

Vores nye mandskabsbygning, som ligger syd for kirkegården, blev opført i 2004.