kunst på kirkegården

Der er mange faste besøgende på kirkegården, - og man kan nu glæde sig over et bevægeligt kunstværk, når man går fra hovedindgangen op mod Faxe Kirke. Værket hedder: ”Nebula”, som er den sky af støv og gas, hvoraf solsystemet er dannet.

Nederst på den allernyeste afdeling af kirkegården på den anden side af Gl. Strandvej, er der sat yderligere to bevægelige værker op, som drejes blidt af vinden. De hedder ”Waves”, som betyder bølger.

Det er den amerikanske kunstner Lyman Whittaker fra Utah, der har stået for udformningen af de kinetiske skulpturer.