Kor i Faxe Kirke

Faxe Kirkes Spirekor

Koret er for drenge og piger fra 2.-7. klasse. Yngre korister kan optages, hvis der er plads, og de er specielt interesserede. Kontakt korlederen.

ELSKER DU AT SYNGE? Spiller du et instrument og interesseret i at synge og spille med? Vi øver torsdage kl. 15-16 i Faxe Kirke.

Spirekoret har haft et spændende program i det forgangne korår. Vi har sunget nye salmer til sangaften i kirken, julekoncert med Ensemble Storstrøm, vi har sunget til Høstgudstjeneste, Halloweengudstjenesten, Fastelavn og vedvirket ved Fredslysgudstjenesten. Der vil i løbet af året være workshop med fremmed instruktør.

Hvis du har et barn, der gerne vil deltage, så meld dit barn til koret. Undervisningen er gratis. Tilmelding er obligatorisk. Kontakt Organist og korleder Charlotte Hjerrild Andersen tlf. 30302291.

Undervisningen starter torsdag den 22. august 2024 kl. 15-16.

Faxe Kirkes Ungdomskor

Koret er for drenge og piger fra 12-25 år. Vi øver torsdage kl. 18-20 i Faxe Kirke. Nye korister optages i august.

Vi har haft mange opgaver i Faxe Kirke i det nyligt afsluttede korår. Vi synger til kirkens gudstjenester og medvirker med sangindslag ved f.eks. Allehelgen, Høstgudstjeneste, Fredslysgudstjeneste, Fastelavn, Mariæ Bebudelsesdag, Påske, Pinse og selvfølgelig til jul. Vi har sunget julekoncert med Ensemble Storstrøm og deltaget i diverse sangaftener og specialgudstjenester, sangarrangementer med Rokogokoret og sommerkoncert med vores eget kirkerepertoire.

I starten af den nye sæson skal vi deltage i sangworkshop med fokus på den enkelte korists sangstemme. Senere skal vi øve julerepertoire til vores julekoncert. Desuden skal vi synge til Lucia, og en søndag i advent synger vi liturgisk gudstjeneste, ligesom vi også medvirker ved julens gudstjenester. Vi synger både nyere ting og helt gammelt.

Har du lyst til at synge i koret, så kontakt Organist og korleder Charlotte Hjerrild Andersen tlf. 30302291. Tilmelding er obligatorisk.