Ungdomskor

Elsker du at synge og er du mellem ca. 12-25 år? Faxe Kirkes Ungdomskor optager nye korister til august.

Vi har haft mange opgaver i Faxe Kirke i det nyligt afsluttede korår. Vi synger til kirkens gudstjenester og medvirker med sangindslag
ved feks. Høstgudstjeneste, Allehelgen, Fredslysgudstjeneste, Fastelavn, Mariæ Bebudelsesdag, Påske, Pinse, og selvfølgelig til jul.

Vi har sunget rytmiske salmer sammen med Sigurd Barret i samarbejde med Spirekoret, koncert sammen med Ensemble Storstrøm og Michala Petri og Faxe Musikskole og deltaget i diverse sangaftener og specialgudstjenester, Forårskoncert sammen med Rokogokoret og Sommerkoncert med vores eget kirkerepertoire og kirkemusical i samarbejde med Spirekoret.

I starten af den nye sæson skal vi deltage i en sangworkshop og så skal vi øve julerepertoire til vores julekoncert, vi skal synge til Lucia og en søndag i advent synger vi til liturgisk gudstjeneste, ligesom vi også medvirker ved julens gudstjenester.

Har du lyst til at synge i koret, så kontakt allerede nu organist Charlotte Hjerrild Andersen tlf. 3030 2291 (fridag er mandag).

Du får mulighed for at deltage ved handlinger i kirken; dette er lønnet.

Korundervisningen er gratis.

Vi øver torsdage 18.00-20.00 i Faxe Kirke. Første korøvning i den nye sæson er torsdag d. 17. august.